معلومات عضو هيئة التدريس
معلومات تفصيلية
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
ادارة مؤسسات | 206104 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
ادارة مؤسسات | 206104 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
بطء التعلم | 206302 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
القياس والتشخيص في التربية الخاصة | 206303 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
ضعف الانتباه والنشاط المفرط | 206401 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
الدمج الشامل لذوي الاحتياجات الخاصة | 206441 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
الاعاقة البصرية | 206252 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
المدخل لتربية ذوي الاحتياجات الخاصة | 182101 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
الإعاقة العقلية | 206231 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
الاعاقة السمعية | 206251 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
اضطرابات النطق واللغة | 206351 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس غير متوفر
|
صعوبات تعلم | 206211 |
| سيليبس | إسم المادة | رقم المادة |
|---|---|---|
سيليبس
|
تحليل السلوك التطبيقي | 206222 |
| السنة | العنوان |
|---|---|
| 2025 | The predictive ability of selfies and internet addiction on social appearance anxiety among Jordanian private university students |
| 2024 | The Causal Attribution and its Relationship to Abuse Experiences Among Students with Learning Disabilities |
| 2023 | BASIC PSYCHOLOGICAL NEEDS OF PERSONS WITH DISABILITIES IN THE KINGDOM OF SAUDI ARABIA DURING COVID-19 |
| 2023 | CORRELATION OF SOCIAL COHESION WITH PSYCHOLOGICAL AND SOCIAL SUPPORT FOR PEOPLE WITH SPECIAL NEEDS |
| 2023 | RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL SUPPORT AND PSYCHOLOGICAL CONDITIONS FOR INDIVIDUALS WITH PHYSICAL DISABILITIES |
| 2023 | Utilization of Multimedia Services in Libraries for Students with Disabilities |
| 2023 | The Role of Media in Educational Social Construction of Children with Special Needs |
| 2023 | EVIDENCE-BASED INTERVENTIONS IN DEVELOPING COMMUNICATION SKILLS AMONG STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER (ASD) |
| 2023 | TRANSITION MANAGEMENT OF STUDENTS WITH AUTISM IN INCLUSION SCHOOLS |
| 2022 | Development of Reading 31 Comprehension Skills among the Students of Learning Disabilities |
| 2021 | The effectiveness of a training 39 program based on the Higashi method in developing social interaction among children with a autism disorders |
| 2021 | The effectiveness of a training 27 program based on the Pivotal Response to reduce aggressive behavior of children with autism spectrum disorder. |
| 2021 | The effectiveness of response to intervention (RTI)’s model for developing basic math operations among math learning disability students |
| 2020 | The Level of Emotional Sensitivity Among Students with Learning Disabilities. |
| 2020 | Psychological stress and its 32 relationship to eating disorders in adolescent students with learning disabilities. |
| التاريخ | المجال المعرفي |
|---|---|
| 2024-12-11 | صعوبات التعلم |
| التاريخ | المكان | العنوان |
|---|---|---|
| 2024-10-30 | جامعة جدارا | استاذ التربية الخاصة |
| 2021-01-08 | هيئة الاعتماد الأكاديمي | مقيم جودة التعليم العالي معتمد لدى هيئة الاعتماد |
| 2020-10-28 | جامعة عجلون الوطنية | عميد كلية العلوم التربوية |
| 2019-06-16 | جامعة عجلون الوطنية | استاذ التربية الخاصة |
| 2016-01-05 | جامعة جدة | مدير وحدة التدريب الميداني |
| 2014-09-30 | جامعة جدة | استاذ التربية الخاصة المشارك |
| 2011-09-18 | جامعة الملك عبدالعزيز | استاذ التربية الخاصة المساعد |
| 2008-10-14 | مجلس ابوظبي للتعليم | مشرف غرف المصادر |
| التاريخ | المكان | العنوان |
|---|---|---|
| 2025 | القاعة الهاشمية -بلدية إربد الكبرى | التعليم الدامج |
| 2024 | جامعة دمشق | قياس وتشخيص صعوبات التعلم |
| 2022 | جامعة عجلون الوطنية | تشخيص الأطفال ذوي الإعاقة |
| 2021 | جامعة عجلون الوطنية | الكشف والتدخل المبكر ودعم أسر الأطفال ذوي الاعاقة |
الإنتماءات / الشهادات
© 2024 .جامعة جدارا - جميع الحقوق محفوظة











